Kolekcja Vasa - Blog
Zeszyt nr 117

Zeszyt nr 117

DSCN6395

 

Zeszyt nr 117 – malowanie elementów podstawy galeryjki C156, C157, C158, C159, malowanie dekoracji klap C20, otwory pod maszty, montaż działa, montaż drabinek, kabestanu i gretingów.

Uff! Kolekcja zdecydowanie przyspiesza i zaczynam mieć problem z utrzymaniem tygodniowego rytmu relacji. W miarę równomierne, proporcjonalne rozłożenie ilości pracy przy modelach w okresie wydawniczym kolekcji to marzenie większości uprawiających taką formę modelarstwa.

Po długich miesiącach pracy z elementami wyposażenia pokładów, dekoracjami itp. nadszedł czas przeniesienia się do stoczni i kontynuacji budowy okrętu. W zasadzie już od etapu opisanego w poprzedniej relacji nasz model będzie już tylko piękniał a zmieniający się wygląd będzie zdecydowanie nagrodą dla modelarza.

Malowanie elementów podstawy galeryjki C156, C157, C158, C159

DSCN6397

 

Malowanie dekoracji klap C20 (też części dołączonych do zeszytu nr 111)

DSCN6398

 

Działo 

DSCN6396

 

Wycinanie w deskowaniu pokładu otworów pod maszty – niezbędny ostry nożyk.

DSCN6310

DSCN6311

DSCN6312

 

Drabinki już dużo wcześniej wykonałem samodzielnie. Po dopasowaniu i wklejeniu w wyznaczone miejsca prezentują się zadowalająco. Podczas waloryzacji drabinek uważałem na zachowanie ich szerokości, aby później już zgodnie z instrukcją można było pomieścić elementy zdobienia ścianek pokładów.

DSCN6313

DSCN6314

DSCN6315

DSCN6316

DSCN6317

DSCN6318

 

Kabestan „dolny”

DSCN6322

 

Montaż gretingów nie zapowiadał niespodzianek a jednak. Większe „koryto” imitujące dolny pokład okazało się o 1 mm dłuższe niż mający je zakryć greting. Wszystkie części wycinane laserowo użyte do wykonania obu mających przystawać po zmontowaniu elementów powinny w oczywisty sposób współgrać. Jak to bywa w kolekcjach – tak nie jest. Aby temu zaradzić wkleiłem poprzeczną listewkę i zmniejszyłem powierzchnię pokrywaną przez greting.

DSCN6323

DSCN6324

DSCN6325

DSCN6340

 

Kabestan

DSCN6327

DSCN6328

DSCN6331

 

Aktualnie montowane części miałem wcześniej wymalowane i zabezpieczone lakierem bezbarwnym. Po ich wklejeniu mogłem lakierem zabezpieczyć również poszczególne pokłady. Jest to korzystne właśnie teraz ponieważ podczas wklejania płaskich gretingów do wyoblonego pokładu w jednej płaszczyźnie i wklęsłego w drugiej powstają bardzo duże naprężenia. Lakier, który dostaje się i wypełnia mikroszpary pomiędzy klejonymi powierzchniami znacznie połączenia te wzmacnia.

(światło dzienne fotografii i prawie faktyczna kolorystyka modelu)

DSCN6333

DSCN6334

DSCN6338